Eerste 2 dagen onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen onderweg

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

08 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Eerste dag vroeg vertrokken, we hadden al een trekkershut gereserveerd in Renesse. Dat was achteraf wel wat ambitieus nl 110 km met windkracht 5 tegen. Eerste stuk viel nog mee,om 10 uur al aan de koffie met appeltaart in Scheveningen. Daarna naar Hoek van Holland om met de Ferry over te steken naar de Maasvlakte, die van een bizarre schoonheid is. Maasvlakte gaat over in een heel mooi duingebied. Op de Haringvlietbrug begon de wind hinderlijk te worden, we kregen veel honger van fietsen tegen de wind in. In Goederede, een schattig dorpje, hebben we wat gedronken. Daarna hebben we de officiële route gevolgd wat betekende dat we ca 10 km extra hebben gereden. Daarna de niet altijd versmade Brouwersdam. Dat viel deze keer ook niet mee. Met een ijsje ons op de " fiets" gehouden.
Iets na 6 uur aangekomen op de camping van de trekkershutten. Receptie was al dicht. Ons maar getroost met een slecht getapt duur witbiertje. Trekkershut was wel weer wennen. 's Avonds begon het hard te regenen zodat we maar op de camping wat hebben gegeten.
Volgende dag zaten we om ca 9 uur weer stram op de fiets. De Oosterschelde dam was echt een opgave, naar ons gevoel was het windkracht 10. Over eerste 25 km bijna 2 uur gedaan. Lekker koffie gedronken bij Karin en Ben in Kamperland. Helaas een kort bezoekje omdat we de pont naar Veere moesten halen(is gelukt). Via het altijd mooie plaatsje Veere naar Middelburg gefietst. Paula een heel lelijk regenJack gekocht ( had een niet regenbestendig Jack meegenomen). Daarna naar Vlissingen en met de boot over naar Breskens. Onderweg geen regen gehad. Na een frisdrankje te hebben genuttigd zijn we door een mooi duinengebied naar Cadzand Bad gereden. Vandaag maar niet te ver gegaan. We hebben een leuk pension gevonden. Na een douchebeurt op de fiets naar een strandtent. Heerlijk bier en lekker gegeten. Morgen trekken we de grens over. Weten nog niet waar we terecht komen.

• 08 Juli 2011 - 20:19

Hélène En Koos:

Lieve On en Paula,
    Wat goed van jullie, maar wel erg zwaar zeg. De jongens in de Tour de France hadden het ook al zo zwaar.
    Hebben jullie genoten van Stockholm? Wel even iets anders dan fietsen naar Parijs.

Succes verder!
    Liefs van Koos en Hélène

• 08 Juli 2011 - 20:39

Hannie:

Wat leuk weer om van jullie te horen - weer een hele fijne fietsvakantie gewenst, en ik zal jullie weer volgen!!
    Veel plezier en lieve groet,
    Hannie

• 08 Juli 2011 - 20:51

Nan:

De tijd vliegt en jullie helaas niet deze eerste dagen.
    Maar vol bewondering over jullie doorzettingsvermogen wens ik jullie weer een heel fijne vakantie op de fiets.
    Geniet en blijf heel!
    Veel liefs.

• 08 Juli 2011 - 22:21

Elly:

Hoi On en Paula,

Ik fietste kortgeleden ook met een stevige wind tegen. Werd ik toch met gemak ingehaald door een zeer bejaard echtpaar! Soms toch aantrekkelijk zo'n electrisch motortje.....

Een hele fijne tocht wensen wij jullie.
    Wij blijven jullie volgen.

Jan Hein en Elly

• 09 Juli 2011 - 07:29

Willeke:

Le Tour de France alternatif.
    Lieve On en Paula, hoop dat de wind gaat liggen of op z'n minst gaat draaien. Dan wordt het een eitje voor jullie zonder die hoge bergen van vorig jaar en zullen jullie in triomf onder de Arc de Triomphe door peddelen. Mark Smeets dient ingelicht te worden; Sarkózy zal niet aanwezig kunnen zijn - hij moet met Bruni de wieg bekleden.
    Pas goed op elkaar en op jezelf!
    Liefs, Willeke

(PS: er rijdt ook een trein....)

• 09 Juli 2011 - 07:54

Jos:

Hoi On en Paula

Leuk om jullie weer te kunnen volgen! Nu maar hopen dat het weer een beetje gaat meezitten.

Veel plezier en waai niet om hoor!

Groetjes Jos

• 09 Juli 2011 - 11:25

Elza:

Lieve Onneke,

Wat geweldig dat jullie weer samen met de fiets op pad zijn. We duimen dat het weer jullie goed gezind is. Hele fijne trip en ik blijf jullie in de gaten houden!
    Liefs elza

• 10 Juli 2011 - 18:20

Tonny:

Ik ben terug uit Apeldoorn en dan lees ik weer zo'n stormachtig verslag.
    Heel veel plezier en mooi weer de komende dagen.

• 11 Juli 2011 - 12:12

Femmie:

Lieve On en Paula, leuk jullie weer te kunnen volgen via dit verslag. Nou dat was best een zware start, maar jullie stoere meiden gaan er gewoon voor en door! Hoop dat het weer beter en de wind minder zal worden, dan wordt het een pièce of cake voor jullie (ha)heel veel fiets plezier en doe aub. voorzichtig.