Verdwaald in het donkere bomenbos - Reisverslag uit Senlis, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Verdwaald in het donkere bomenbos - Reisverslag uit Senlis, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Verdwaald in het donkere bomenbos

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

13 Juli 2011 | Frankrijk, Senlis

Vandaag was het een stuk kouder dan gisteren. Het motterde de hele dag maar we werden er niet echt nat van en de wind hadden we de hele dag mee. In de ochtend nog een blik geworpen op de kathedraal van Noyon. In de eerste kathedraal van Noyon is Karel de Grote ooit tot koning gekroond.
Daarna verder gaan richting Compiegne. Daar zijn we om ca 12 uur aangekomen. Compiegne is een veel leuker stadje dan Noyon. Aan de winkels kon je zien dat het er een stuk welvarender was. Ook Compiegne heeft een historie met Romeinse wortels. Jeanne d'Arc heeft in de stad nog hulp geboden bij de belegering van de hertog van Bourgondië. De stad hield stand maar Jeanne werd verkocht voor 10.000 pond en eindigde op de brandstapel.
Om weer warm te worden hebben we een warme lunch genomen in een brasserie met goed zicht op de fietsen. We hadden het wel wat koud gekregen. Om ca half twee vervolgde we de tocht naar Senlis. Het eerste stuk zou erg mooi worden door het Foret van Compiegne. Helaas namen we een verkeerde afslag en belandden we op een semi snelweg. Halverwege zijn we het bos naast de weg ingegaan en zijn we vreselijk verdwaald. Op het laatst zaten we op zandpaadjes waar de verse sporen van wilde zwijnen en herten nog te zien waren (gelukkig niet tegengekomen). We moesten nog denken aan die mevrouw uit Stramproy.,wij hadden echter wel water en koeken bij ons. Met behulp van kaart, Iphone met GPS en GPS van Onneke ( waar ze vergeten was de kaarten op te laden) zijn we toch weer op de route gekomen. Het ging daarna ook weer voorspoedig. Er waren nog wel wat heuvels te overwinnen maar daarna konden we ook weer naar beneden zoeven. Onderwijl werd het weer ook beter en konden de regenjassen weer uit (lelijke regenjack kwam goed van pas). In Senilis hebben we bij het toeristenbureau een kamer gereserveerd in een leuke hostellerie (voormalig postiljon). Na opfrisbeurt hebben we de stad even bekeken. Een erg mooi stadje. Ook hier staat een mooie kathedraal, waar we een kaarsje hebben opgestoken. Op een gezellig terrasje een echt witbierttje van de tap gedronken. Je merkt dat iedereen al voorbereid is op "quartorze juillet". We zijn benieuwd hoe dat morgen zal worden. We hebben lekker gegeten bij een Italiaan, waar het wel erg efficiënt aan toe gaat. Morgen zou het weer mooier worden.

• 13 Juli 2011 - 20:07

Hélène En Koos:

Lieve On en Paula,

Jullie maken zo wel van alles mee tijdens jullie fietstocht, gelukkig nog geen valpartijen zoals in de Tour de France.
    Parijs is bijna in zicht en het weer wordt gelukkig beter.
    Genieten dus maar!
    Liefs van Hélène en Koos

• 13 Juli 2011 - 20:20

Fatima:

oepsie! de nieuwste snufjes der techniek doen soms meer kwaad dan goed, toch maar gewoon een ouderwets kompas en papieren kaart de volgende keer?!

• 13 Juli 2011 - 20:21

Jelle:

Routekaart met Everzwijnwaarschuwing i.p.v. flitspalen?

• 13 Juli 2011 - 21:35

Elly:

Het wordt wel spannend hoor jullie belevenissen! Goed uitgekiend van jullie om op "quatorze Juillet" in Parijs te zijn.
    Beaucoup de plaisir à Paris! Et gros bisous, Elly

• 13 Juli 2011 - 21:35

Nan:

Wilde zwijnen, herten...gelukkig niet de boze wolf in het donkere Roodkapje bos tegengekomen.
    Het komt eke keer weer goed aan het eind van de dag . Jullie reisverslag doet op deze manier aan een Bommelverhaal denken.
    Inclusief een voedzame doch eenvoudige maaltijd.
    Morgen plaatselijke feestdag, ik hoop voor jullie ook een feestelijke en vooral
    heel zonnige dag.
    We zagen beelden van de Tour en pluie, heel bar vandaag.
    Hier herfst, ook gevoelsmatig.
    Goede reis morgen, GPS of bordjes volgend.
    Lieve groeten,Nan.

• 14 Juli 2011 - 06:51

Willeke:

Bestemming in zicht. Ook deze prestatie kunnen jullie heel voldaan aan je fiets geschiedenis toevoegen. Knap hoor!
    Dank voor alle uitgebreide verslagen; het was leuk opnieuw op deze manier getuige te mogen zijn van jullie belevenissen onderweg.
    Geniet van Parijs en een goede reis huiswaarts.

• 14 Juli 2011 - 07:44

Jos:

Ik ga het nog missen, jullie avonturen te lezen bij een boterhammetje en een mok thee. Nog veel plezier en niet meer verdwalen hoor!

• 14 Juli 2011 - 10:51

Nancy Fonteine:

Dag Paula en Onneke, geweldig al die verslagen. Het begint al met de titel. Jullie reis wordt steeds spannender, ben benieuwd wat jullie morgen allemaal beleven. Veel plezier!

• 14 Juli 2011 - 11:48

Femmie:

Lieve On en Paula, jullie verslag wordt steeds spannender, dat stukje van t verdwalen in t grote bos is wat minder.Met mijn richtingsgevoel hadden we nog rond gepeddeld in t bos! Ik vind het zo knap van jullie echte 'diehards'!!Hoop dat het weer morgen beter zal zijn en dat jullie laatste etappe voorspoedig zal verlopen. Zet hem op de laatste ronde.Het is echt een tour du jour geweldig leuk.liefs Fem