Clochards - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Clochards - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Clochards

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

12 Juli 2011 | Frankrijk, Noyon

Vandaag heel goed begonnen met mooi weer. We schoten lekker op. In 1 uur hadden we er al 20 km op zitten. We hebben in een dorpje proviand ingeslagen voor onderweg omdat we weinig dorpjes tegen zouden komen. We hebben lang op een jaagpad langs een kanaal gereden. Heel anders dan in België, we hadden dan ook niet de wind tegen. Het werd wel al wat donkerder, dat was jammer omdat de omgeving ideaal was om te picknicken. Helaas begon het te regenen. We hebben onder een brug gescholen en ons klaargemaakt voor een tocht in de regen. Omdat de maag wel al begon te knorren hebben we daar onder de brug geluncht. Je zou zeggen heel arremoedig als twee clochards maar eigenlijk zaten we daar heel goed. Nadat een meter baguette met camambert en tomaat was verorberd werd het weer al beter en konden we al bijna droog weer vertrekken. Daarna werd het weer best aardig. We zijn tot Noyon gereden. Dit is een historische stad die al in de eerste eeuw is ontstaan. Via het toeristen bureau een hotel naast de kathedraal gevonden. Na opfrissing zijn we de stad ingetrokken. Gebouwen zijn inderdaad mooi maar winkels en restaurants hebben betere tijden gekend. Het lijkt wel of de crisis hier hard is toegeslagen. De meeste restaurants waren gesloten of stonden te koop. Zijn toen maar naar de plaatselijke kebab zaak gegaan en daar gyrosvlees met patat en sla gegeten. De eigenaar was erg blij met ons, waarschijnlijk waren we de enige klant. Hij sprak belabberd Frans (nog slechter dan wij) maar hij wilde wel erg veel vertellen o.a. dat zijn moeder Italiaans was en zijn vader Turks. We werden er op het laatst wat nerveus van en zijn maar snel vertrokken.
Het weer wordt morgen niet zo best volgens weerbericht. Jammer omdat we een mooie route tegemoet gaan.
We kunnen overigens geen foto's plaatsen bij het verslag. Dit programma is niet ingesteld op Ipads, jammer want we hebben leuke kiekjes gemaakt. Let niet rare spelfouten want iPad maakt er soms gekke woorden van.
Hopelijk hebben we morgen weer wifi dan vertellen we verder.

• 12 Juli 2011 - 21:25

Fatima:

KANJERS!

• 13 Juli 2011 - 15:37

Elza:

Wat een belevenissen zeg! Jullie zijn wel kanjers hoor. Ik geniet ervan als ik dit lees, maar doe het niet na.
    Hier is het erg regenachtig en er staat behoorlijk veel wind, dus geen buiten zit weer.
    Dan maar werken. Tot later. Liefs elza