Quatorze Juillet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Quatorze Juillet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Quatorze Juillet

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

14 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Quatorze Juillet is niet zoals bij ons koninginnedag, het was overal erg rustig. Bij de start van onze volgende etappe was het nog behoorlijk bewolkt maar hoe later op de dag hoe mooier het weer werd. In Senlis maar proviand voor onderweg ingeslagen omdat je niet weet of er iets open is op een feestdag.
De route was mooi vandaag, we werden over smalle fietspaden door het bos geleid. Toen we bij Chantilly uit het bos kwamen stonden we opeens bij een heel mooi paleis. Het is een van de grootste en mooiste waterpaleizen van Frankrijk. Le Notre heeft de watertuinen ontworpen die later model stonden voor die van Versailles. In Beaumont hebben we een lekker kopje koffie gedronken bij een barretje waar je ook op paardenrennen kon gokken. Hier kwam niet de fine fleur van Frankrijk.
Een van de gasten maakte ons attent op een mooi historisch plaatsje (Isle Adam) in de buurt. Onze route zou daar langs komen dus dat kwam goed uit. Uiteindelijk zijn we nog wel iets te ver gereden (bergop) maar ons gevoel zij dat we er toch naar toe moesten. Het is er inderdaad erg mooi. Het ligt aan de rivier Oise. Je kan er ook leuk wandelen. We waren van plan om vandaag tot Auvers s/Oise te fietsen. Dat is het eindpunt van de route.  In Auvers ligt Vincent van Gogh begraven (zijn broer ook). We vonden het echter zo leuk in Isle Adam zo leuk dat we besloten hebben om hier te blijven. Allereerst een panache gedronken (bier met 7up). Om precies half vier naar een leuk hotelletje gegaan. Dat bleek precies om die tijd dicht te gaan tot zeven uur. Andere hotel in dorp is dicht daarom maar een poging gedaan om telefonisch te reserveren en dat is gelukt. We moesten wel tot zeven uur wachten voordat we in het hotel konden. We hebben heerlijk ruim 2 uur op een bankje gezeten in een klein parkje in de zon. Het zonnetje scheen heerlijk in ons gezicht. Hotel is prima maar het is toch te gek voor worden dat je niet eerder terecht kunt. De fietsen kunnen we ook niet veilig opbergen, staan nu verstopt achter bosjes ergens in het dorp. Hopelijk staan ze er morgen nog anders moeten we met de trein verder. We hebben vandaag heerlijk gegeten bij Italiaan, het was er erg gezellig. In het dorpje heerst sowieso een hele gezellige sfeer. Veel terrasjes en restaurants.
We willen iedereen ook bedanken voor de leuke reacties, het is leuk om te ervaren dat iedereen met ons meeleeft. Stel je onze verslagen niet op prijs dan kan je je via de site afmelden.
Morgen is echt de laatste etappe naar Parijs. Het wordt geen massasprint zoals bij de echte Tour de France maar een gemoedelijke route. Naar het hotel wat we al geboekt hebben is het nog een kleine 50 km. Hopelijk komen we niet te laat aan dan kunnen we nog van de stad genieten. De weersvoorspellingen zijn ook niet slecht (beter dan in Nederland).
PS
Het is nu over halfelf en we hebben nog geen vuurwerk gezien

• 14 Juli 2011 - 21:42

Nan:

Gelukkig maar dat 14-7 net gelijk is aan onze 30-4, hadden jullie tussen de zolderverhuizingen door moeten laveren.
    Fijn dat jullie goed weer hebben en zo genoten van het paleis en de omgeving.
    Eng hoor om je fietsen te moeten verstoppen.
    Typisch Frans om je hotel van vier tot zeven te sluiten, ze blijven eigenwijs.
    Lieve dames, morgen in Parijs heel veel genieten samen.
    Terrasjes te over en geen vreemde openingstijden van het hotel hoop ik.
    Chapeau voor jullie prestaties tot zover al.
    Ties (mijn zusje) en ik hebben uiterst
    lui met boeken binnen gezeten .Storm en regen lokten niet om naar buiten te gaan.
    Lieve groeten, Nan

• 14 Juli 2011 - 21:45

Femmie:

Hoi meiden, dat was nog een laat verslag vandaag. Jullie zullen wel goed moe zijn, komt goed uit dat morgen niet zo'n lange reis meer op t program staat. Komen Mischa en Jelle morgen al naar Parijs? Wens jullie nog een fijne tijd samen in Parijs. Ik vind jullie weer keien wat jullie hebben gepresteerd.welterusten en morgen een fijne "laatste fietsdag" gewenst.

• 15 Juli 2011 - 07:56

Freddie:

hoi paul en on,

We vonden het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen! Alsof je een beetje achterop zit.
    Nog veel plezier in parijs.

groetjes fred en bert

• 15 Juli 2011 - 08:38

Fatima:

dikke zoen van Xavier, hij vindt het erg stoer dat zijn oma en tante naar Frankrijk zijn gefietst. Ik moest hem er wel van overtuigen dat oma en paula niet mee doen aan de tour de france, maar gewoon naar frankrijk zijn gaan fietsen.....ja gewoon...!!!!