Zaterdag 9 juli - Reisverslag uit Brussel, België van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 juli - Reisverslag uit Brussel, België van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 juli

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

09 Juli 2011 | België, Brussel

Vandaag was het het weer een dag met veel wind.
Om 9uur gestart met motregen. Via Cadzand naar Knokke Heist gereden. Een ongezellig mondaine badplaats met een hele lange boulevard. Daar hebben we de eerste koffiestop gemaakt (niet te drinken cappuchino). Langs de kust verder gereden en langs Zeebrugge,Blankenberge gereden. Al die Belgische badplaatsjes lijken erg op elkaar. Omdat het weer nog niet best was was het wat troosteloos. Het plaatsje De Haan was wel erg leuk met gebouwen uit begin 20e eeuw. Youp van 't Hek kwam hier altijd en dat
is te begrijpen. Daarna onder Oostende langs gereden, in het begin erg afwisselend totdat we bij een kanaal kwamen en daar ca 20 km langs hebben gereden. De wind was weer tot orkaan kracht opgekomen en het was buffelen richting Nieuwpoort (ja van de slag in 1600). In Nieuwpoort zelf was geen hotelkamer meer te krijgen maar gelukkig wel in Nieuwpoort Bad. Het weer was een stuk beter geworden en we konden heerlijk aan de boulevard een biertje drinken en een hapje eten.
Zitten in hotel Tijl Uilenspiegel. Tijl ziet o.i. nog achter de receptie, heel erg oud maar wel aardig.
We kijken morgen even hoe we verder gaan. We willen wel eens af van de wind. Het weer wordt wel wat beter.

• 10 Juli 2011 - 09:19

Elza:

Goedenmorgen sportieve mensen.
    Volgens de weergoden komt er beter weer en kunnen jullie heerlijk door fietsen. Ik heb dit besteld!Hihihih.....
    Geweldig van jullie hoor.
    De belgische kust is eigenlijk niets bijzonders....om maar niet te zeggen saai.
    Cadzand bad is dan wel de aardigste.
    Veel fietsplezier vandaag.
    Liefs Elza

• 11 Juli 2011 - 12:24

Femmie:

Goeiemorgen, dat klinkt weer niet zo best, had zo geduimd dat de wind zou afnemen. Wat een tegenvaller die Belgische kust, heb me laten vertellen dat sommige van die badplaatsen heel apart waren wel wat vergane glorie ouderwets dus, maar van jullie te horen niets aan en saaai. Op naar mooier!!
    Fiets ze lekker vandaag.
    Liefs van Fem