De laatste etappe - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu De laatste etappe - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

De laatste etappe

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

16 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Onze fietsen stonden gelukkig nog op zijn plek. Onneke had er onrustig van geslapen. We hebben een echt Frans ontbijt genomen, een kop koffie en een croissant bij een barretje. We wilden niet weer de heuvel op fietsen en hebben op Google maps nagekeken of er aan de andere kant van de rivier een alternatieve route was en die was er. Bleek echter niet zo te zijn hoe wij het hadden verwacht, paadje hield plotseling op bij een diepliggend beekje. Teruggaan was ook niet echt een alternatief toen maar besloten om eerst de bagage naar beneden te gooien en we hebben daarna de fietsen eroverheen getild, lastig maar het scheelde toch. Het zag er wel uit als een film gelukkig heeft niemand ons gezien. Na een paar honderd meter hield het pad weer op maar gelukkig konden we toen over een smal richeltje verder. Auvers s/Oise was een leuk plaatsje. Het beroemde kerkje van Vincent van Gogh zag er mooi uit. We hebben ook nog zijn graf bezocht, eenvoudig maar wel mooi.
Daarna op weg naar Parijs door de voorsteden. Dit was ook nog een leuke route. In Parijs fietsen viel erg mee, we zijn door leuke delen gegaan. Het is weer wat anders dan onder de grond met de metro.
Het weer was vandaag geweldig, rond 26 graden en zonnig. Een stad ziet er dan heel anders uit. We hebben nadat we hadden ingecheckt in het hotel de wijk de Marais nog verkend. Heel gezellig. We zijn wel begonnen met een lekkere cocktail als beloning dat we Parijs hebben gehaald.
Lekker gegeten in een heel klein restaurantje, soort huiskamer waar 2 oudere dames voor het eten zorgden. Onneke heeft daar een tasje laten staan met eenes aal die ze net had gekocht ( volgende dag weer opgehaald). 's Avonds zijn Jelle en Mischa aangekomen met de auto van Paula, met hen blijven we nog tot zondag en dan gaan we weer terug naar huis.
Het zit er weer op deze fietstocht. Het was de tocht van de wind. Het weer viel al met al nog wel mee. We hebben niet veel regen gehad en maar 1 koude dag.
Nog een paar weken en dan gaan we naar Berlijn als de achillespees van Onneke en de knie van Paula dat toelaten. Die hebben we wat geforceerd met het tegen de wind in fietsen.
Bedankt voor jullie reacties.
Onneke en Paula

• 16 Juli 2011 - 19:52

Elza:

Wat een tocht! Erg knap hoor .
    Ook Berlijn is geweldig. Ben benieuwd naar jullie verhalen want wij willen de stad per step gaan doen.
    Liefs en wel thuis. Elza

• 16 Juli 2011 - 20:47

Nan:

Goed gedaan lieve meiden. Fijn dat het allemaal weer goed gekomen is met stuitende beekjes, vergeten iets bij oudere dames (?) en gewonnen van de wind.
    Wat leuk dat Jelle en Micha jullie ophalen.
    Ook op de fiets naar Berlijn? Met westenwinden moet dat best te doen zijn.
    Heb nog een fijn weekend met de zonen resp. neven.
    Lieve groeten voor jullie allevier, Nan.

• 16 Juli 2011 - 21:03

Lidy:

Lieve Onneke,
    Ondanks vakantieperiode hier is het ongelooflijk druk in het ziekenhuis. Heb ik ook nog dienst. Dus mijn kinderen zien me alleen op zondag het vlees snijden!
    Heb wel stukken meegelezen van jullie trip en ben blij dat jullie geen volgautos hebben. (a la Tour de France). Jullie maakten je eigen Tour en zijn mooi in Parijs aangekomen. Wat een resultaat.

Doe ook Paula de groeten en kom heelhuids weer terug. Laat hier dan achillespees en knie weer aansterken alvorens naar Berlijn te gaan.
    Lieve groeten van Lidy

• 17 Juli 2011 - 07:38

Jos:

Heb genoten van alle spannende verhalen. Ook de titels zijn pakkend.
    Als het met de knie en de achillespees 'ooit' niet meer weer lukken dan moeten jullie beslist samen verhalen gaan schrijven. Dat worden vast bestsellers. Goeie reis terug!

• 17 Juli 2011 - 08:16

Evert:

Hallo Onneke (en Paula),

ik moet alles nog eens nalezen, want ik was zelf de afgelopen weken op IJsland en in Zwitserland. Binnenkort bel ik om een dagje Doorwerth e.o. af te spreken.

met groet,
    Evert

• 17 Juli 2011 - 08:40

Femmie:

Lieve On en Paula, jullie hebben het weer geflikt om zo 'n tocht te volbrengen, ondanks kou,wind en regen en obstakels!! Ik blijf me verbazen over jullie energie en volharding, had ik maaar een heel klein deel daarvan(-ha)Wens jullie allemaal nog veel plezier in Parijs, groeten aan Misch en Jelle en een wat "snellere" en veilige reis terug. Heb van jullie reisverslag genoten zag het visueel voor me. liefs van Fem

• 17 Juli 2011 - 12:30

Ton, Renate Limburg:

En leuke fietstocht doch zo te horen wel zwaar zeker als je wind tegen hebt.
    Ken de streek rederlijk goed daar wij vrienden hebben, die in Parijs hebben gewoond en ons veel van de streek hebben laten zien. Zij woonden in het 18 de arronisement. Daar veel met de metro gedaan en ook de omgeving hebben verkend met de auto.

Nu de terugtocht gaat die met de fiets of wordt dat de auto met achterop de fietsen? En dan weer herstellen om (met de fiets) naar Berlijn te gaan ook een mooie stad doch nog veel bouwputten.

wel ik ga stuiten groeten aan jullie beiden van Ton en Renate.

• 18 Juli 2011 - 09:06

Koos:

Geweldig, geniet nu van de mooie herinneringen. En jullie kunnen je alvast verheugen op Berlijn. We hebben genoten van jullie reisverslag. Sterkte met de pijntjes.

Koos en Hélène

• 18 Juli 2011 - 16:19

Elza:

Lieve Paul en Onneke,

Fijn dat jullie heelhuids de finish in Parijs hebben gehaald. Geweldig hoor want jullie liggen verrrrrrrrrrrr voor op de Tour. Die hebben nog vele dagen te gaan! En wat betreft Berlijn: eerst alles tot rust laten komen en genezen.
    Na Parijs met veel tegen wind krijgen jullie dus nu naar Berlijn veel wind mee! Ben reuze benieuwd! Liefs voor jullie beiden en On ik zie je snel!