Tjoeketjoe tjoek - Reisverslag uit Warnemünde, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Tjoeketjoe tjoek - Reisverslag uit Warnemünde, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Tjoeketjoe tjoek

Door: Paula & Onneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

25 Juni 2013 | Duitsland, Warnemünde

Omdat we vandaag hotel met wifi hebben, vandaag weer een verslag van ons.
We zitten nu in Warnemünde, dat is een kustplaats boven Rostock. Vanochtend zijn we met de trein naar Bad Doberan gegaan. Volgens ons routeboekje was dit deel van de tocht niet zo interessant. Vanaf daar zijn we langs het spoor van een stoomtreintje (Mollie) naar de kust gereden. Vanaf daar zaten we weer op de route. De kust is daar erg ruig en mooi. Er stond een harde bijna stormachtige wind. Gelukkig hebben we deze nog steeds mee. De kust is hier erg mooi, heel anders dan onze kust.
We hebben vandaag maar 25 km gefietst. In Warnemünde hebben we een hotel gezocht ( en gevonden). Vanaf hier kunnen we morgen weer verder. Vanmiddag zijn we met trein naar Rostock gegaan. Dit is ook een Hanzenstadt. Er staan nog een aantal middeleeuwse gebouwen. In een hofje hebben we in een cafeetje lekker een wijntje gedronken en soep gegeten.
Daarna ging het ook weer regenen. We hebben nog een rondje stad gemaakt om vervolgens op zoek te gaan naar een geschikt restaurant. Dat is zeker gelukt, lekker en niet zo duur.
Warnemünde is een echte toeristische kustplaats. Er ligt vandaag ook een enorm cruise schip met Amerikanen.
We doen ook een poging om wat foto's te plaatsen. Niet te snel dit verhaal lezen anders mis je deze.
Groetjes van ons beiden.

Paula en Onneke

Wij zijn Paula en Onneke, 2 zussen en gaan elk jaar op de fiets op vakantie. We hebben inmiddels al veel bestemmingen op de fiets bereikt. We zijn al naar de Middellandse Zee gefietst, naar Wenen, Barcelona, Berlijn en Rome.

Actief sinds 07 Aug. 2010