Heuveltje op heuveltje af - Reisverslag uit Wismar, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Heuveltje op heuveltje af - Reisverslag uit Wismar, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Heuveltje op heuveltje af

Door: Paula en Onneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

24 Juni 2013 | Duitsland, Wismar

Hier zijn we weer. We zitten nu in Wismar aan de Oostzee. We zijn zondag van Hamburg naar Lübeck gefietst zo'n 85 km. Eerste stuk moesten we door Hamburg heen dat duurde ca 2 uur voordat we daar uit waren. We hebben nog steeds de wind mee. Na 50 km zaten we weer op de route langs het riviertje de Trave. Toen we om 5 uur in Lübeck aankwamen scheen het zonnetje en hebben heerlijk op terrasje gezeten voordat we een hotel hebben gezocht. Onderweg hebben we redelijk weer gehad een paar keer motregen maar dat trok weer snel voorbij. s'Avonds heeft het wel behoorlijk geregend, zijn daarom maar snel een restaurant in gevlucht.
Altstadt is mooi, staat op de werelderfgoed lijst van Unesco.
Vandaag hebben we een hele mooie tocht gemaakt langs de Oostzee zo'n ca 80 km. Vanuit Lübeck zijn we eerst naar Travemünde gereden. We zijn het water overgegaan met een shuttlebus waar de fiets ook in kon en dat allemaal voor niets. We wilde eigenlijk Travemünde bezoeken maar voordat we het doorhadden waar we waren zaten we al op de pont naar de overkant. Onderweg heerlijke zelfgemaakte taart gegeten op een leuk terrasje. Het weer was vandaag eigenlijk wel lekker, heel af en toe een spatje. We hebben wel heel wat heuveltjes gehad, onze versnellingen hadden het er zelfs moeilijk mee. Wismar, waar we nu zitten, is ook een Hanzenstad. Ziet er ook heel leuk uit met mooie middeleeuwse huizen.
Heerlijk gegeten aan de Markt. Eten is hier goed te doen maar de drankjes zijn behoorlijk aan de prijs.
Morgen gaan we richting Rostock.
Eerste bericht van ons is per abuis 2 keer verstuurd maar beter 2 keer dan geen keer. Het is toch wel een gepiel met de IPhone.
Nog bedankt voor alle lieve en aardige berichtjes.
Groetjes.

• 25 Juni 2013 - 11:51

Ton Limburg:

Hoi Onneke en Paula,

Weer een mooie tocht aan het maken per fiets geweldig doch ik mis de foto's ik hoop dat die nog komen lijkt mij leuk. Wel maak er verder een leuke vakantie van met goed weer en stuur ook wat mooi weer hier naar toe.

groeten Ton en Renate

• 25 Juni 2013 - 19:55

Karin&Ben:

Dag lieve fiets sterren,

Wat grandioos dat jullie weer zo enthousiast die vele kilometers afleggen en ook nog de energie hebben om de belevenissen met ons te delen. Leuk dat hoor.
    We wensen jullie nog veel mooie en veilige kilometers en als het een beetje mee zit in een stralend zonnetje.