Midzomernacht in de regen - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Midzomernacht in de regen - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Midzomernacht in de regen

Door: Paula&Onneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

22 Juni 2013 | Duitsland, Hamburg

We zijn alweer 3 dagen onderweg. Donderdag zijn we met de trein naar Bremen gegaan, via Osnabrück. Reis ging voorspoedig, om halfvier in Bremen aangekomen. Hotel hadden we al van tevoren geboekt. Was prima, vlak bij station en altstadt. Na aankomst natuurlijk vreselijke trek in een biertje. We waren nog niet op de Markt in het centrum aangekomen of het noodweer barstte los, de parasols waaide alle kanten op en binnen korte tijd stond het plein blank. daarom maar besloten om ook maar te eten in onze "bierstube".
Na afloop van de bui nog een rondje Bremen gedaan o.a. door de wijk Schnoor, een historisch deel van Bremen. Was inmiddels wel erg rustig in de stad geworden.
De volgende dag is het echte werk begonnen. Bij het opstaan merkten we dat het nog steeds erg hard regende. Even nog getwijfeld of we niet verder zouden gaan met de trein. Maar stoer zoals we zijn zijn we toch op de fiets vertrokken. Het heeft wel bijna de hele dag geregend. Gelukkig hadden we wel de hele dag de wind in de rug. We moesten veel over onverharde wegen rijden die erg modderig en drassig waren. Paula is op zo'n weggetje onderuit gegaan en lag als een roze varkentje in de modder te wroeten. Gelukkig geen blessures aan overgehouden.
We zijn helemaal naar Stade gereden, dat ligt vlakbij de Elbe richting Hamburg. Die dag ca 105 km gereden. pIn Stade was het feest, midzomernacht. Waren overal podia waar bandjes stonden te spelen. Door de regen viel her wel in het water. We hebben gelogeerd in de jeugdherberg vlakbij de Altstadt.
Zaterdagochtend was het gelukkig droog. Onze route gaat eigenlijk vanaf Stade naar het zuidoosten richting Lünenburg en Lauenburg aan de Elbe. Gezien de overstromingen van de laatste weken en de slechte gesteldheid van de wegen hebben we besloten om de alternatieve route richting Lübeck te nemen, via Hamburg. Met een bootje de Elbe overgegaan, daarna langs de Elbe naar Hamburg gereden. Een hele leuke afwisselende route. Langs de Elbe hebben ze kunstmatige standjes aangelegd met strandtentjes. Het havengebied van Hamburg is trendy met verschillende visrestaurants . Bij toeristinfo wilde we hotel boeken, het bleek dat alle hotels vol zaten. Dit weekend is er nl een Harley Davidson meeting en er zijn echt duizenden motoren in de stad. Toen maar zelf op zoek gegaan naar een hotel. Leve de smartphone, binnen een paar minuten een Frauenhotel gevonden tegen een schappelijke prijs en vlak bij het centrum. Er is ook een vrouwencafé bij maar dat hebben we maar gelaten. Niet onze" pot" of tea.
Hamburg is een hele leuke stad en zeker een aanrader voor een weekenuitstapje.
Morgen moeten we het eerste stuk zelf route uitstippelen. Vandaag was het heel redelijk weer, hopelijk morgen ook.

• 23 Juni 2013 - 00:33

Jos :

Hoi Onneke en Paula,

Wat hebben jullie alweer veel gedaan en gezien in drie dagen tijd. Leuk om te lezen hoor! Stoer dat jullie de regen hebben getrotseerd, wel sneu Paula, dat je gevallen bent! Hoop dat jullie verder goed stevig in het zadel zullen blijven tijdens deze vakantie. Kijk alweer uit naar de volgende avonturen. Veel plezier, goed weer en wees voorzichtig!

• 23 Juni 2013 - 07:51

Willeke:

Goedemorgen lieve stoere vrouwen.
    Geweldig, jullie doorzettingsvermogen. Jullie laten je door al deze nattigheid niet uit het veld slaan. Ik neem mijn (regen)petje af.
    Met plezier volg ik jullie tocht weer en hoop op alleen goede berichten, geen valpartijen of ander leed alsjeblieft.
    Een mooie, goede en vooral veilige reis gewenst!

• 23 Juni 2013 - 08:41

Marianne:

Hallo lieve meisjes!
    We hopen met jullie op mooi weer en "zet um op" de volgende sportieve dagen!
    We blijven in contact en alles heelhouden he!
    Liefs en groetjes

• 23 Juni 2013 - 10:55

Nan:

Heel dapper weer van jullie om toch te vertrekken in de regen vrijdagmorgen.Gelukkig wind mee ,maar toch.
    Zo'n modderbad ..zou dat nou echt goed zijn voor je huid? Paula kan in elk geval nu vanuit ervaring spreken.
    Ik hoop van harte dat jullie het een paar graden warmer hebben dan wij hier, 14 graden, windkracht 7 en regen, brrr.
    Maar als rasoptimist weet je dan dat het alleen maar beter kan worden, dat kan al gauw.
    Heb veel plezier samen, geniet volop van eten ,drinken en vergezichten, blijf lekker doorpeddelen met vaak wind mee!
    Liefs,Nan

• 23 Juni 2013 - 11:25

Hélène En Koos Vanuit Pecs:

Lieve Onneke en Paula,

Vanuit Pecs in Hongarije lezen we jullie bericht over jullie nieuwe fietstocht.
    Waar jullie het over veel regen hebben, hebben wij het al 2 weken erg warm(hittegolf)
    Wij wensen jullie veel fietsplezier en niet teveel vallen!
    Liefs Hélène en Koos

• 23 Juni 2013 - 12:45

Peter:

Hello lovely ladies,
    Knap hoor, alles weer op de fiets.
    Ik wens jullie heel veel Duits bier plezier;
    Maak er weer een mooie reis van.
    Cheers,
    Peter

• 25 Juni 2013 - 08:36

Dick De Koning:

lieve onneke en paula,

Dapper doorzetten is jullie devies, heel knap. Take Care ook bij het vallen.....sneu hoor. Wij hopen dat het zonder al te veel regen en koude genieten mag blijven....In Anklam wonen kennissen van ons. Even de Poolse grens over is bijzonder.......! Alle goeds samen en veel plezier, groetjes en bon camino, dick en heleen.

• 02 Juli 2013 - 17:20

Femmie:

Sorry voor t laat reageren,maar mijn tel en internet hebben 3 wk niet gewerkt. Na veel tegenslagen net in orde gemaakt door monteur,eindelijk!!
    Jullie verslag gelezen de weergoden zijn jullie de eerste dg niet goed gezind geweest,maar
    Jullie laten je niet zo gauw uit t veld slaan zoals altijd. Echt stoere meiden hoor!
    Hier ook slecht steeds geweest nu iets vriendelijker gelukkig. Hoop bij jullie ook!
    De natuur zal wel erg mooi zijn onderweg. Nou lieverds doe voorzichtig en vooral
    Geniet het allerbelangrijkste toch!
    Veel fiets plezier tot volgende keer. Liefs van Femmie