Een laatste update vanuit Italië - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Een laatste update vanuit Italië - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Een laatste update vanuit Italië

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

30 Juni 2012 | Italië, Ravenna

We zitten nu in Ravenna en zullen  her 2 nachten blijven. Het is erg warm tot nu toe. We klagen niet want we hebben Italië gekozen voor het mooie weer. Het mooie fietspad liep tot Verona en nu moeten we de route weer volgen met behulp van het boekje. Verona hebben we nu weer van een andere kant gezien dan vorig jaar toen we er met Jos waren. Het betasten van de borst van Julia hebben we nu maar aan de Japanners overgelaten.
Vanaf Verona is het alsof we in Nederland aan het fietsen zijn. Geen heuvel te bekennen maar de huizen en gebouwen zijn echt Italiaans. We zijn langs hele leuke stadjes gekomen met historische palazzo's. Helaas staan er weinig bomen langs de kant waardoor we veel in de zon fietsen. De Italianen verklaren ons voor gek als we midden op de dag voorbij komen. We moeten ook liters water drinken om het vocht op peil te houden.
Helaas is Onneke (weer) gevallen (van een opstapje) waardoor ze bont en blauw is geworden. Gelukkig gaat het fietsen beter dan het lopen.
Vandaag gaan we Ravenna bekijken wat bekend is om zijn mozaïeken. Misschien dat we vanmiddag nog richting strand gaan, dat ligt hier niet ver vandaan.
We hebben nog steeds geen hotel met Wifi waardoor we het wat knullig via de IPhone de site bijhouden.
Vanaf morgen zal het zwaarder worden dan gaan we richting Appenijnen en zulken we geen vlakke etappes meer hebben.
Groetjes vanuit Bella Italia

• 30 Juni 2012 - 07:50

Nan:

Nee hè, niet weer gevallen! Hopen dat de mozaïeken mooi glad liggen vandaag.
    Geniet fijn verder en wees voorzichtig
    onderweg met trappetjes enzo.
    Kalm aan met de komende hoogteverschillen en de hoge temperaturen.
    Goede reis verder!
    Lieve groeten.

• 30 Juni 2012 - 08:27

Marianne:

Fijne reis verder in het mooie Italie. Roland en ik zitten er ook warmpjes bij: Assuan Egypte. Maar 44 graden in de schaduw! Maar we houden, net als jullie, het hoofd koel! Xxxx

• 30 Juni 2012 - 08:39

Femmie:

Nou over warmte niet te klagen,doe maar rustig aan. On wat een pech weer hoop niet dat je je te erg hebt bezeerd.Komt goed uit een dag rust zoek het strand lekker op.
    Wens jullie weer veel fiets plezier en voorzichtig in de Appenijnen! Het beste met je On. Veel liefs Fem

• 30 Juni 2012 - 09:25

Jelle:

Doet de GPS 't nog wel?

• 30 Juni 2012 - 09:37

Willeke:

Wat een pech On! Het houdt maar niet op met dat vallen. Hopelijk is dit een laatste keer, want tot nu toe zijn de gevolgen, behalve de pijn en het ongemak blijkbaar - nog - te overzien!
    Nooit achter je gezocht dat je nog eens als gevallen vrouw door Italië zou fietsen :-) Sterkte dappere meid!
    In alle opzichten een goede reis en geniet van alle schoonheid.
    Liefs voor you2.

• 30 Juni 2012 - 11:57

Jos:

Wat vervelend On datje nou weer gevallen bent. Je hebt er wel een traditie van gemaakt he. Hoop toch van harte dat verdere narigheid jullie bespaard blijft. Wees ook voorzichtig met al die zon en warmte, voor een een zonnesteek. Goeie reis verder en geniet evt. van het strand.

• 30 Juni 2012 - 19:30

Lidy Wijers:

Jeetje dames, Wat ben ik jaloers!
    Ik moet hier ook af en toe ook wel
    afzien, maar heb nadien niet zo'n fraai weer en zeker niet zulk mooi uitzicht!
    Onneke doe je wel een beetje voorzichtig? Elke val is een stap achteruit terwijl jullie juist vooruit willen!
    Maar met zadelpijn en ander damesleed in het achterhoofd gaat het jullie wel weer lukken toch? Heeel veel plezier samen maar ook met de Italianen! baccio Lidy

• 30 Juni 2012 - 19:41

Hélène En Koos:

Lieve On en Paula,
    Heerlijk een dag genieten van Ravenna en bijkomen van toch weer een heftige fietstocht en dan weer zo'n stoepje. Hopelijk heb je de arnica meegenomen.
    Heel veel plezier en sterkte met de Appenijnen en alle blauwe plekken!
    Liefs van Hélène en Koos