Laatste 3 dagen - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Laatste 3 dagen - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Laatste 3 dagen

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

25 Juni 2012 | Italië, Rovereto

Zaterdag per fiets gereden van Brennero naar Brixen afstand ca 50 km
Vanuit Innsbruck zouden we met de trein naar Brennero gaan. We hadden gereserveerd voor de trein van half twaalf. Ruim op tijd waren we op het station en zagen direct dat de trein niet reed. Ze hadden bussen ingezet. Nu zijn bussen en fietsen een slechte combinatie. Maar gelukkig is de Öbb (Oostenrijkse NS) een stuk klantvriendelijker dan onze
NS want ze hadden ook 1xper uur bussen met aanhangers waar onze fietsen in konden. We vertrokken dus bijna volgens de dienstregeling. Het fietspadvan Brennero naar beneden was geweldig, gloednieuw en recht naar beneden. We hoefden haast niet te remmen. Na 10 km kwamen er ook wat klimmetjes, daar hadden we ons niet echt op ingesteld. De tocht was echt heel mooi, we kwamen langs diverse wintersportplaatsen. Ca 5 km voor de eindbestemming liep de ketting van Onneke voor de zoveelste keer eraf. Nu zat de ketting helemaal in de knoop. We werden eerst geholpen door een medefietser maar die lukte het ook niet om de ketting los te trekken. Daarnakwam er een hulpvaardige Italiaan echter zonder resultaat. Na een halfuur kreeg Paula het lumineuze idee om de trapper terug te draaien. Brixen i(in het Italiaans Bressencano) is een heel leuk historisch plaatsje. Zondag zijn we van Brixen naar Salurn gereden. Afstand ca75 km. Salurn is op de grens van Sudtirol. Vanaf daar zullen we minder goed met Duits terecht kunnen en meer onze handen en voeten moeten gebruiken. Fietsroute is over een heel mooi fietspad dat doorloopt tot Verona. De Italianen maken er ook veelvuldig gebruik van. Vooral de mannen zien er kek uit. Ze hebben een mooi fietspak aan met bijpassende fiets, helm en handschoenen. Het weer is zeer goed, zelfs aan de warme kant. We hebben Bolzano uitgebreid bekeken. Een mooie historische stad. 's Avonds in onze albergo naar voetbal gekeken. Gelukkig wonnen de Italianen na strafschoppen zodat het snel rustig was.
Vandaag zijn we gekomen tot Rovereto. Afstand ca 65 km. Het weer is weer goed alhoewel we wel weer de wind tegen hebben. We hebben koffie gedronken in Trento. Dat is weer een heel mooi plaatsje met veel historische gebouwen.
In Rovereto was het nog goed zoeken om een restaurant te vinden wat open is op maandag. We logeren vannacht in een jeugdherberg. Prima, een eigen kamer met douche/wc.
We zitten nog ca 80 km van Verona.
Hebben nog steeds geen Wifi maar houden site maar bij via IPhone van Paula. Tot gauw.

• 25 Juni 2012 - 21:26

Hannie:

Het is weer echt genieten lees ik - veel plezier!!
    groetjes, Hannie

• 25 Juni 2012 - 21:38

Jos:

Hoi Onneke en Paula,

't is al laat maar zag net jullie berichtje binnenkomen. Leuk hoor, fijn dat 't weer mee zit. Jullie hebben er alweer aardig wat kilometertjes opzitten. Ik volg de route op het kaartje. Hoop dat jullie ergens in de gelegenheid komen om wat aan die ketting van jouw fiets te laten doen, On.
    Als jullie dit nog nu nog lezen, dan welterusten gewenst. Goeie reis verder!

• 25 Juni 2012 - 21:47

Nan:

Wat fijn dat jullie de zon mee hebben.
    Het was hier vandaag wel 15 graden.
    Toch misschien een fietsenmaker (pedaloreparatore??) zoeken voor die
    iets te lange ketting van On?
    Geniet fijn verder van alle schoons (mannen in fietspakjes, oude gebouwen en landschappen) onderweg en zorg goed voor julliezelf.
    Liefs, Tjebbe en Nan.

• 26 Juni 2012 - 07:14

Bep En Frans:

Lieve Onneke en Paula,

Vorig verblijf zeker een muntje in de Trevi-fontijn gegooid!

Weer op de fiets en naar Rome! Geweldig sportief.
    Wij hopen dat jullie een goede tocht hebben met veel fietsplezier en geen slecht weer.
    Veel succes en alle goeds

• 26 Juni 2012 - 10:11

Koos En Hénène:

Hoi dames. Klinkt allemaal erg goed. En met dat technische inzicht van Paula moet elk probleem (als het zich voordoet) direct op te lossen zijn. Hier wordt het de komende dagen ook wat warmer dus kunnen we ook wat meer naar buiten.
    Geniet er van. Tot horens.

• 26 Juni 2012 - 17:09

Willeke:

Mmmmm...... kettingen die telkens opnieuw in de knoop raken na -zoals gebleken- niet deskundige hulp van galante fietser en strakke Italiaan in dito kleding...... meisjes passen jullie goed op? Er zijn in Italië veel Italianen die allemaal heeeel graag willen helpen. Staan de sturen recht en is het zadel op goede hoogte? Gelukkig is daar Paula met op het juiste moment het juiste inzicht - pak van mijn oude hart .
    Hoe dan ook: blijf genieten van al het moois en la dolce vita. Een voorspoedige tocht en dank voor jullie uitgebreide verhalen - erg de moeite waard daarvan getuige te kunnen zijn.

Leuke foto On!!

• 26 Juni 2012 - 20:19

Fransje:

Lieve Paula en On,
    Wat fijn dat jullie zo genieten met of zonder vervelende fietsketting!
    Vandaag was het hier ook geweldig mooi weer, maar bij jullie zal het vast wel wat standvastiger zijn. Blijf genieten!

• 26 Juni 2012 - 22:36

Femmie:

Het is al laat (12uur)en heb nu pas jullie mail,laatste keer ook al zo laat,vreemd hè? Ik geniet weer van jullie reisverslag het is alleen vervelend van On haar ketting. Paula jij zit ook niet voor een gat gevangen goeie ingeving geweest! Nou meiden de kop is er af,het zal er zeker heel mooi zijn.Waren jullie op sommige plaatsen vorig jaar ook niet? Ik wens jullie nog heel veel fiets plezier en mooi weer.voorzichtig hè meiden.
    Veel liefs van Fem