Laatste eind met ups and downs - Reisverslag uit Rome, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Laatste eind met ups and downs - Reisverslag uit Rome, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Laatste eind met ups and downs

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

11 Juli 2012 | Italië, Rome

We hebben het weer gehaald, maandag om ca 11 uur kwamen we aan op het Sint Pietersplein.
Nog even ons verhaal vanaf Assisi. Donderdag zijn we nagenoeg de hele dag in Assisi geweest. We hadden ons niet gerealiseerd dat Assisi bovenop een berg ligt. We hadden vooraf al een hotelletje geboekt en wisten niet waar we terechtkwamen. We moesten onze fietsen met bagage tegen de berg op torsen. Dat was onze bedevaart, anderen doen het op de kniien. Het hotel was heel leuk met alleraardigste eigenaars. Assisi is een beeldschoon stadje bekend van Franciscus. De kerk, die uit een boven en een onderdeel bestaat is erg mooi.
De volgende ochtend zijn we wat makkelijer weggekomen. Bergaf is natuurlijk altijd eenvoudiger. We kwamen bij vertrek nog een Nederlandse monnik tegen die in Amsterdam is opgegroeid in de buurt waar wij heben gewoond. Misschien heeft een van ons nogwel bij hem op school gezeten.
De twee volgende dagen hadden we wat moeite met het vinden van een hotel. Vrijdag zouden we in Acquasparta overnachten maar de twee hotels hadden inmiddels hun deuren gesloten. Het zag er ook erg arremoedig uit.. Er zou ook een B&B net buiten het dorp zijn. Dus daar maar op af. We moesten er een stevige klim voor maken. Moe en warm bovengekomen vertelde dke B&B mevouw dat er geen plaats was. Waarschijnlijk had ze geen zin in ons voor maar 1 nacht.
Daarom maar besloten om 11 km door te rijden naar het volgende dorp. Helaas was dat met vals plat. Op het einde van de dag is dat geen pretje. Het dorpje was erg leuk en we hebben er heerlijk gegeten bij een Osteria.
Ook de volgende dag was het lastig om iets geschikt te vinden. We hebben het was efficienter aangepakt en zijn gaan bellen met de hotels in de buurt. Een was vrij, ook weer 11 km verder. Gelukkig moesten we nu bijna alleen maar bergaf. Het bleek een **** hotel te zijn
(zakenhotel). Niet gezellig maar wel erg comfortabel incl. Airco.
De dag erna hebben we op een camping gelogeerd. We konden daar een halve mobilhome huren met douche en WC. Het was een leuke camping met zwembad. We hebben na een frisse duik heerlijk geborreld en gegeten op het terras.
De route, de laatste dagen,was weer prachtig mooi. We hebben veel heuvels moeren beklimmen maar de uitzichten waren schitterend mooi.
Het laatste deel naar Rome was ook erg mooi. Laatste stuk hebben we langs de Tiber gereden, 12 km over een fietspad. Het fietspad eindigde bijna in het Vaticaan. De aankomst was een stuk relaxter dan 2 jaar terug toen we langs drukke wegen werden geleid. Zondag is Paula nog door een hond aangevallen. Dat was een angstig moment. Honden blaffen altijd als je langs hun erf fietst maar deze hond was los en kwam de weg opgevlogen. Het was een grote herder en zag er niet vriendelijk uit. Gelukkig gingen we daar steil naar beneden dus hij kon niet zoveel doen. Zodra ze voorbij zijn erf was (dat was wel erg groot) ging hij weer weg.
's Ochtends waren we al door de hond van het hotel uitgeleid. Even dachten we dat hij helemaal met ons mee zou lopen. Deze hond was een stuk vriendelijker.
De afgelopen dagen hebben we Rome weer verkend. Het is hier erg druk en warm. Zijn daarom vandaag naar Ostia Antica gegaan en daarna naar het strand.
Dat was veel relaxter dan een hele dag in een stad rondlopen. Morgen gaan we nog naar het Vaticaan museum (Sixtijse kapel).
Om 19.15 vertrekt de trein naar Munchen. We komen ca halfzeven de volgende ochtend aan. Hopelijk staat de auto nog in Munchen zodat we in de loop van vrijdag weer thuis zijn.
Het was al met al weer een mooie reis. Ondanks de hitte hebben we weer genoten. Italianen blijven leuk en het gaat er allemaal relaxed aan toe.
Nogmaals bedankt vor jullie lieve en stimulerende berichtjes. Tot onze volgende reis.

• 11 Juli 2012 - 21:01

Ben&Karin:

Lieve On en Paula, dappere vrouwen!
    Fijn en mooi dat het jullie alweer is gelukt.
    Geniet nog een dag van Rome en we wensen jullie een goede thuisreis.
    Veel liefs en tot horens. XX

• 11 Juli 2012 - 21:16

Hélène En Koos:

Lieve On en Paula,

Wat een geweldige prestatie hebben jullie weer geleverd. Petje af!
    En wat hebben jullie weer veel meegemaakt.
    Nog even genieten van Rome en dan een goede reis naar München.
    Liefs van Hélène en Koos

• 11 Juli 2012 - 21:19

Nan:

Hoe dapper en volhardend. Gefeliciteerd met het bereiken van jullie doel!
    Eng hoor die blaffende hond, dan liever de katten van Rome denk ik.
    Groeten aan de Paus morgen.

Goede reis terug.
    Liefs,Nan.

• 12 Juli 2012 - 05:31

Lidy Wijers:

Lieve Paulaonneke,
    Hebben jullie vanaf de Paus wel regenlaarzen meegenomen? Na een zware fietstocht mat agressieve honden, moeite met vinden van hotels komen jullie nu in een verregend Nederland. Maar gezien wat jullie allemaal hebben doorstaan is dat een peuleschil...
    Welkom thuis! liefs Lidy

• 12 Juli 2012 - 05:35

Jacqueline:

Gefeliciteerd, wat een mooie trip en belevenis. En niet te vergeten natuurlijk: wat een sportieve prestatie. Knap hoor! Goede terugreis en tot snel!

• 12 Juli 2012 - 06:09

Marianne Vd Waarden:

Lieverds!
    GEFELICITEERD1 You did it again!! Wat een avontuur weer. Heb ervan genoten en hopelijk trappen jullie nog jarenlang half Europa door met graag nog meer van dit soort verslagen!
    WEL THUIS!!!!! XXX

• 12 Juli 2012 - 06:25

Jos:

Lieve Paula en On,

Wat een avontuurlijk verhaal. Geweldig dat het toch allemaal weer is gelukt. Jullie zijn echte kanjers! Een goede en voorspoedige thuisreis gewenst.

Groetjes van een zeer regenachtig thuisfront.

• 12 Juli 2012 - 06:27

Dick De Koning:

hallo Paula en Onneke,

Dappere nederlands/amsterdamse dames, die zich niet door italiaanse honden en italiaanse bergen laten " afschrikken"! Proficiat en goede thuis reis met een terug gevonden auto! Lieve groet, Dick.

• 12 Juli 2012 - 06:53

Tonny:

Weer knap gedaan hoor.

• 12 Juli 2012 - 10:16

Hannie:

Erg leuk om dit allemaal weer te lezen. Petje af voor jullie prestatie met al die hobbels in de weg (letterlijk en figuurlijk!). Maar natuurlijk ook weer een weer een hoop moois meegemaakt. Leker nagenieten nu.
    Lieve groet, Hannie

• 12 Juli 2012 - 11:41

Femmie:

Wat een interessant reisverslag was dit weer.Heel wat meegemaakt leuk en minder leuk (die enge hond was ook wat voor mij geweest) thank God voor de afdaling! Zoals ik al zei weer een top prestatie geleverd.Prachtige plekjes gezien wat een heel dierbare herinnering voor jullie zal blijven. Nou meiden een heel goede behouden reis terug!
    Veel liefs Fem

• 12 Juli 2012 - 15:38

Willeke:

Lieve alletwee, opnieuw hebben jullie een bijzondere prestatie geleverd. En nu met een hoofd vol verhalen en vele herinneringen, terug naar huis.
    Een goede reis noordwaarts en welkom thuis!