Fata morgana - Reisverslag uit Petrignano, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Fata morgana - Reisverslag uit Petrignano, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Fata morgana

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

04 Juli 2012 | Italië, Petrignano

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties! Echt een opsteker dat contact met het thuisfront.

Eergisteren vertrokken uit de gezellige albergo gebouwd met grote dikke stenen en veel hanggeraniums. Na een echt Italiaans ontbijt bestaande uit soort oudbakken vlaai en cappuchino, vertrokken. Niet echt een maaltijd waarvan je opknapt, gelukkig gingen we vandaag grotendeels bergje af, ook wel eens lekker. 's Morgens was het nog redelijk koel, dus daar genoten we van. Eind van de ochtend kwamen we in Sansepolcro aan. Daar is een museum waar veel werk van Piero della Francesca hangt ( 15 e eeuw) het is zijn geboorteplaats.
Onneke had de fresco " de wederopstanding" al heel lang hoog op haar verlanglijstje staan. Dus kuis rokje over de fietsoutfit en zij het museum in, terwijl Paula de wacht hield bij de fietsen de bagage en de achterband nog van wat lucht voorzag.
Het was echt genieten, voor On en voor Paula want zij zat op een koel plekje.
Gisteren niet zo ver gereden, vanwege de uitputtingslag van de dag ervoor. Het is hier echt heel heet en we hebben de hele dag een warme harde wind tegen .
Vroeg in de middag aangekomen in Citta di Castello, snel hotel gevonden, helaas zonder airco. Paula heeft te veel zon op haar hoofd gehad en heeft er last van.
Gegeten op leuk terrasje omringd door planten tussen de Italianen. Wat is dat toch een heerlijk relaxed volk!
Vanochtend ( woensdag) vroeg uit de veren om gebruik te maken van de ochtendkoelte. Helaas weer een platte band (geen stoute jongetjes in de buurt).
Via de fietsenmaker, nieuwe band, op weg.
Mooie tocht vandaag, schitterend landschap. Af en toe zien we daar niets van omdat het asfalt zo slecht is dat we alle aandacht nodig hebben, bobbels en gaten te ontwijken. Nu zijn we in Petrignano, 10 km voor Assisi. We zien het stadje in de verte hoog! tegen de berg liggen. Vandaag ook weer paar pittige puntjes overwonnen op het heetste deel van de dag. Maar oh hoe heerlijk als je over de top, een bar met airco en ijs
tegenkomt. Een fata morgana, maar dan echt! Vandaag hebben we een hotel met airco en een zwembad en de heerlijke geur van pijnbomen waar de zon op schijnt
Alleen jammer dat we in zwempak heel bruine benen met witte "pijpjes" hebben.

• 04 Juli 2012 - 21:17

Jelle:

Zijn jullie in Ravenna nog naar die Byzantijnse kerk geweest? Heeft als voorbeeld gediend voor de Dom van Aken.

• 05 Juli 2012 - 06:44

Jos:

Hoi On en Paul,

Was weer leuk om te lezen hoor! Ik stap ook zo op de fiets maar dan op de sportschool, hihi.
    Weer een fijne voortgang van de reis gewenst!
    Groetjes van het thuisfront

• 05 Juli 2012 - 07:38

Jacqueline:

Ach, die witte pijpjes kunnen jullie hebben. Twee stoere vrouwen zo op fietsvakantie! Toevallig heb ik afgelopen week de foto's gezien van 2 vrouwen uit Edam die op de fiets naar Rome zijn geweest. Ook zij heel enthousiast en het Fata Morgana gevoel heb ik van hun ook gehoord. Kan me dat ook heel goed voorstellen als je na een tocht met warms tegenwind een verkoelend cafe ziet met IJs. Top hoor dames, petje af!
    Groet Jacq

• 05 Juli 2012 - 12:58

Fransje:

Hallo lieve dames,
    Wat een energie ontwikkelen jullie toch met die warmte, maar de omgeving is om jaloers op te worden.
    Heel goed Onneke, om via de bijzondere cultuur weer nieuwe impulsen op te doen. Veel succes en rustig aan hoor.

• 05 Juli 2012 - 15:06

Femmie:

Een wat late reactie mijnerzijds maar de IPad was leeg! Wat zien jullie toch mooie plekjes langs de route,ik weet het niet van mijzelf,maar van de reisprogramma's!! Heerlijk dat hotel met zwembad en airco een kadootje! Moeten jullie nog steeds klimmen of is dat voorbij? Paula doe wat op je hoofd,ik herken dat gevoel van teveel zon op de bol-hoofdpijn in meervoud.Nou meiden doe wat rustig,veel plezier!goeie reis verder! Lts van Fem

• 05 Juli 2012 - 15:06

Femmie:

• 05 Juli 2012 - 19:35

Dick De Koning:

hoy on en paula,

Knap wat jullie samen met de fiets in die hitte, 34 o ,ondernemen.Succes en verbrand je niet! Vanmiddag de route met een vriend, die net terug komt uit rome, zelfde route gefietst foto,s gezien. Pracht landschap en omgeving, steil klimmen, en Assisi ligt hoog met een drie-delige kathedraal! Heel fraai.GENIET samen, insmeren en goed eten en vooral veel drinken. Soms wijntje.....!Gaan jullie langs Spoleto en de rivier de Tevere verder? Veel klimmen en dalen. Tot wederhoren, succes, Dick en familie.

• 05 Juli 2012 - 19:59

Jonnie En Co:

Hoi On en Paula,
    Al hadden we nog niet gereageerd, we volgen jullie op de voet/fiets!
    Maandag vertrekken wij ook nog voor een weekje fietsen in Nederland met bezoekjes al verweg vrienden, kennissen en oude buren.
    We hebben dan een klein laptopje bij ons, dus blijven we jullie volgen.
    Verstandig dat jullie voor mooi weer gekozen hebben.
    Hier is het momenteel hier vies warm, maar dat gaat in het weekend veranderen.
    We hopen dat jullie genieten!!
    Veel liefs van ons.

• 06 Juli 2012 - 10:41

Nan:

Wat fijn dat jullie zo genieten!
    Heerlijk dat zwembad , desnoods met 'witte pijpjes'.
    Dappere dames, mijn hulde voor jullie prestaties !

• 06 Juli 2012 - 19:22

Peter Van Der Kroft:

Hee Paula, Hee Onneke,
    Knap hoor, om weer z'n lange reis per fiets te maken. Jullie krijgen wel alles mooi te zien zo he? Zorg dat de benen niet vol lopen (schijnt een wielerterm te zijn) en nog heel veel plezier.
    Cheers,
    Peter

• 07 Juli 2012 - 07:55

Chouw Lan:

Hallo On en Paula,
    Wat een doorzetters zijn jullie toch om bij die temperatuur over colletjes te gaan fietsen. Wij zijn net terug uit Santiago de Compostella (met de auto en caravan wel te verstaan) veel fietsers op die route. Lijkt me ook wel wat voor jullie. Wel iets koeler en ook een heilig einddoel. Leuk hoor die Okapi benen op de foto. succes verder.C/F

• 07 Juli 2012 - 17:57

Vul Hier Je Naam In.:

Fraai landschap, die benen van jullie. Ik vind het best passen in de schitterende hoogst interessante omgeving waarin jullie fietsen. Zijn jullie de berg nog opgegaan en heb je Fransciscus nog ergens horen smoezen tegen de vogels, de vissen en andere beesten?
    Zo niet, dan zijn jullie in ieder geval niet bevangen door de hitte. Lieve alletwee, blijf genieten van al het schone en van veel koele granito. En On: niet meer vallen.

• 07 Juli 2012 - 17:59

Willeke: