Op naar de top - Reisverslag uit Pieve Santo Stefano, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Op naar de top - Reisverslag uit Pieve Santo Stefano, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Op naar de top

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

03 Juli 2012 | Italië, Pieve Santo Stefano

We zijn toch maar de hele dag in Ravenna gebleven. Hebben er een cultuurdagje van gemaakt. Ravenna staat bekend om zijn mozaïeken en die waren echt wonderschoon. Ravenna is echt een aanrader. Het was ook heel rustig in de stad. Waarschijnlijk was iedereen naar het strand gevlucht. Dat vonden wij toch wat te ver en te warm. Op de Italiaanse televisie gaat het alleen maar over de hitte. Het is hier midden op de dag over de 40 gr. Richting de Apenijnen hebben we het dan ook wat rustiger aan gedaan. Heel veel gestopt bij een schaduwplek en heel veel barretjes aangedaan, zover ze op open zijn. We hebben gelogeerd in wen Bed and Breakfast met een hele aardige Italiaanse mama. De Italianen hebben de nederlaag wel verwerkt. "Italia kapputo" zei de man van de B&B.
De tweede dag in de Apennojnen was heftiger, we zijn tot 865 meter gestegen. Dat was best zwaar alhoewel we bijna niet hebben gelopen. Onderweg werden we toegeroepen met "braaf", wij hebben dat maar als dapper geïnterpreteerd.   Daarna konden we heerlijk naar beneden zoeven langs een heel stil weggetje in de natuur. Kwamen nog een jong vosje tegen met een hele grote vogel in zijn bek. Hij hield ons goed in de gaten (en wij hem).
Vannacht in een oude albergo gelogeerd die ook weer door een Italiaanse mama werd bestierd. Helaas hebben deze locaties geen airco. Hopelijk in volgende hotel wel want het weer blijft voorlopig zo.

• 03 Juli 2012 - 06:51

Jos:

Brava!!! zullen ze wel hebben geroepen. Betekent zoiets als geweldig, wat een prestatie. Nou dat is het ook, in die hitte. In ieder geval beter dan weg te spoelen in de regen.
    Hier is het weer op en af, donderdag schijnt een mooie dag te worden.
    Weer een goede reis verder gewenst en groetjes!!

• 03 Juli 2012 - 09:31

Femmie:

Wat een opgave om in die hitte te fietsen en nog zo te moeten klimmen!!
    Regen is niks,maar dit is ook heftig! Die dorpjes lijken me erg leuk. On hoe gaat het met jou iets mobieler weer? Span je niet teveel in met die warmte denk aan je rikketik!! Nou luitjes doe voorzichtig en geniet met volle teugen van al het natuurschoon en al de bezienswaardigheden. Lfs. Fem

• 03 Juli 2012 - 15:19

Willeke:

Vanuit TX, licht bewolkt, temperatuur 22 gr. smaakt een skuumkopje uit de tap aan het eind van de middag op het strand weer opperbest.
    Liefs en goede reis verder, met ik hoop voor jullie een weldadig verkoelend briesje.

• 03 Juli 2012 - 16:59

Lidy Wijers:

Mama mia, wat moeten jullie afzien bij zo'n hitte. Maar na stijgen is het dan- zoal s jullie zelf beschrijven- ook heerlijk dalen. Zijn de blauwe plekken van Onneke alweer verdwenen? En nog dames van Les Tites (ik weet niet waar dat hoedje zit dat op de i moet....) gezien?
    Hier begint de vakantie aan te breken maar in het ziekenhuis merk je daar nog weinig van. Bovendien hebben we nog steeds maar één MRI dus ook alle avonden en zaterdagen MR programma's. Hoe zo vakantie? De mijne begint op 27 juli. Wij gaan naar Bali, Flores en andere eilanden! Veel plezier daar met de mamma's en elkaar, liefs, Lidy