TV sterren - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu TV sterren - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

TV sterren

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

21 Augustus 2011 | Duitsland, Berlijn

Dit is het laatste verslag vanuit Berlijn, we hebben het weer gehaald. Dertienhonder km hebben we gereden om hier te komen, dat is ongeveer 2x zo lang als met de auto.
Afgelopen vrijdag zijn we van onze idyllische plekje naar Potsdam gegaan. We hadden besloten om niet meer onze route te volgen maar langs de rivier de Havel naar Potsdam te gaan. Deze route staat onderweg aangegeven en dan hoeven we niet steeds af te stappen om op de GPS te kijken of we goed gaan. Halverwege de route werden we aangehouden door een camerateam die opname aan het maken was voor een lokaal TV station. Het fietspad was nl aangelegd op een stuk grond van een eigenaar zonder dat hiervoor toestemming was gevraagd. De eigenaar wilde graag hiervoor de aandacht. Onneke werd geinterviewd wat zij er van vond. Op dat moment regende het nog en we werden geheel in regenkleding op beeld gezet, waarschijnlijk een treurig beeld. We zijn vergeten te vragen voor welke omroep het was.
Potsdam is een leuke stad, in ieder geval het deel wat wij hebben gezien. We vonden het wat lijken op de wijk Notting Hill in Londen.
Gisteren zijn we met heel mooi weer richting Berlijn gegaan. Ook voor deze tocht hebben we een route uitgezocht die onderweg is aangegeven. Was deels wel mooi maar stukken ook niet. We zijn over de brug Berlijn ingereden die in 1989 als symbool voor de vereniging bekend is geworden.
Het zit er voor dit jaar weer op. We hebben nog geen plannen voor volgend jaar. Deze reis was ook weer mooi. Je moet altijd langs stukken die wat minder leuk zijn maar dan geniet je dubbel van de mooie stukken. Deze reis was niet echt zwaar, we hebben niet zoveel heuvels moeten overwinnen. Ook het weer viel reuze mee, we hebben maar een paar dagen echt regen gehad. We zijn gestart met heel mooi weer en ook nu is het in Berlijn erg mooi weer. We hebben meer dan de helft van de tijd 's avonds buiten gegeten.
We dachten dat we het laatste stuk op ons gemak konden rijden maar we hebben toch nog wel elke dag tussen de 70 en 80 km moeten rijden.
Er zijn in Duitsland bijna overal fietspaden maar die houden ook zo weer abrupt op. Er worden ook zomaar auto's op geparkeerd. Je merkt dat fietsers er niet echt bij horen. Het is wel zo dat ze ons graag willen helpen met het wijzen van de weg, ook al wisten we deze prima te vinden. Ze kwamen ons spontaan wel eens achterna. In Italie is dat leuk, in Duitsland komt het ook wat bemoeizuchtig over. We hebben gelukkig ook geen lekke banden gehad of andere problemen.

We gaan nu nog een dag van Berlijn genieten en komen dinsdag met de trein weer terug. We zullen niet meer de roltrap nemen met de fiets zodat er geen valpartijen meer zullen zijn. Gelukkig heeft Onneke met fietsen een last gehad van de val maar het been ziet er nog niet goed uit.
Auf Wiedersehen und vielleicht bis nachste Jahr.

• 21 Augustus 2011 - 17:56

Nan Feenstra:

Gefeliciteerd!
    Opnieuw hebben jullie het klaargespeeld om het gestelde doel te bereiken. Samen, zonder ongelukken en met veel ervaringen rijker nog even lekker genieten van wat Berlijn jullie te bieden heeft.
    Heel erg verdiend !
    Fijn om regelmatig te lezen hoe het jullie verging.
    Niet steeds een reactie wegens te druk hier of gewoon 'geen zin' ( ik heb ontdekt dat dat ook wel eens een reden kan en mag zijn).
    Trots ben ik op jullie, heel trots.
    Niks grijze golf, eenvoudig zonder beursgezeur blije verslagen de wereld insturen. Dat zouden meer mensen moeten (kunnen?) doen.
    Bedankt!
    Heel goede en comfortabele reis terug lieve dames.
    Neem het mooie weer maar mee, is hier veel behoefte aan!
    Liefs,Nan.

• 21 Augustus 2011 - 19:43

Jelle:

Jullie net klaar, wij net begonnen. Eerste avond in Bretagne. Het weer is redelijk, maar wel wisselvallig.

• 26 Augustus 2011 - 18:29

Evert :

Beste PO,

wij zijn voor de 5e keer opa en oma, door Mats!
    Tip voor volgend jaar: rondom de Noordzee!

met groet,
    Evert en Marijke

• 04 September 2011 - 08:26

To En Renate:

Zo een prachtige reis weer gehad gelukkig dat het weer roch nog mee zat.
    En nu weer kijken naar de toekomst voor het planne van een volgende reis (kan ook misschien lang ons huis zijn zou leuk zijn),
    Ik hoop nog vele reisverslagen van jullie te lezen.

Groet van Renate en Ton