Stadjes tussen het platteland - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Stadjes tussen het platteland - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Stadjes tussen het platteland

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

14 Augustus 2011 | Duitsland, Hildesheim

Op dit moment reizen we van stad naar stad. De dorpjes tussen de steden stellen niet zoveel voor. Lijkt hier wel een beetje op Noord-Frankrijk.
Hildesheim hebben we vrijdag later in de middag nog met droog weer kunnen bekijken. Er zijn nog veel mooie kerken en gebouwen te zien ondanks dat er door de oorlog veel verloren is gegaan. De stad straalde wel gezelligheid uit. Op de markt was er veel te zien en te beleven. De volgende dag hebben we goed weer gehad. Vlak bij Hildesheim zijn we dwars door een bloemenparadijs gereden. Daarna werd de route wat saaier, dwars door akkergebieden en langs hele kleine dorpjes. We hebben ruim 40 km moeten rijden om iets te eten en te drinken te kunnen krijgen. Bij een onoogelijk bakkertje hebben we 2 droge broodjes en cola light kunnen krijgen. De dame die ons hielp had wel medelijden met ons en heeft ons na afloop nog een lekker cake-je toegestopt. Een paar dorpjes later was het "feest". De jaarlijkse konijnen tentoonstelling (kanninchen ausstelling) vond plaats. Helaas waren onze konijnen al uit de hoge hoed ontsnapt maar gelukkig konden we wel een kopje koffie krijgen voor €0,50. Omdat we per dag niet zulke grote afstanden hoeven af te leggen hebben we onze fietsen ook maar eens grondig schoongemaakt dat was wwl nodig na alle zanderige weggetjes.We waren al redelijk vroeg in Braunschweig. Dat is behoorlijke grote stad met ook nog veel bezienswaardigheden waaronder een mooie Dom. Het was zaterdag ook precies 50 jaar geleden dat de muur in Berlijn werd gebouwd dat werd hier ook herdacht.
Vandaag was een natte dag. Het begon vandaag goed en we waren weg optimistisch maar de eerste regendruppels vielen al na 10 km. We hebben bijna de hele dag in de regen naar boven moeten fietsen. De omgeving was wel mooi maar die hadden we liever met mooi weer gezien.
We zitten nu in Helmstedt. Wat we ervan gezien hebben stelt het niet zoveel voor. Ook hier is het vergane glorie. Door het wegvallen van het ijzeren gordijn is hier niet zoveel meer te doen. Komt misschien ook wel omdat het zondag is en het door de regen sowieso wat treurig is. Morgen gaan we echt Oostduitsland in. We hebben Magdenburg op het oog om naar toe te gaan. De weersvoorspelling zijn beter voor de komende dagen dus we blijven hopen op een zonnetje.

• 15 Augustus 2011 - 13:04

Fransje Hovinga-vE:

Hai On en Paula,
    Wat een doorzetters zijn jullie!
    Vandaag is het hier prachtig weer, hopelijk bij jullie ook. Heb je die prachtige bronzen deuren in de dom van Hildesheim gezien On? Dat weet ik nog van onze colleges Kunstgeschiedenis. En hoe zit het met de kastelen? Wij waren kortgeleden in Oranienbaum en Wörlitz. Succes en groeten,
    Fransje

• 15 Augustus 2011 - 14:40

Jos:

Hallo Onneke en Paula,

Ik heb net jullie kaartje ontvangen en opengemaakt, was te nieuwsgierig.
    Wat een schattig kaartje, echt iets voor mij, zo'n leuk visje!
    Hopenlijk hebben jullie vandaag net zo'n mooi weer gehad als wij. De hele dag zonnig en droog!!
    Ben benieuwd wat jullie van Oost-Duitsland vinden. Onneke gaat het met je been alweer een beetje beter?
    Veel plezier met het voortzetten van de trip en doe voorzichtig!
    Groetjes Jos

• 15 Augustus 2011 - 17:29

Lidy:

He Onneke en Paula!
    Ik ben net terug van drie weken Italie.
    Durf het bijna niet te schrijven, maar geen druppel regen. Heerlijk weer met de beste cappuccino 's en gelatos.
    Misschien een volgende keer fietsen rondom Rome?
    Daar raak je 'echt niet uitgekeken. Kortom we moeten snel weer eens terug.Jeroen gaat dit jaar naar het gymnasium dus dachten we hem alvast beetje te kunnen inwijden in de antieke wereld. Na bezoek Sixtijnse kapel (waarbij ik alleen maar riep oh en ah) verzuchtte hij dat ie de Eiffeltoren toch mooier vond!

Sterkte met het doorploegen van Oost Duitsland! Ben trots op jullie!
    Ciao bellae, Lidy

• 17 Augustus 2011 - 14:04

Hansje Vijselaar:

Hallo ladys,
    Wat een geweldige tochten maken jullie, hopelijk is de voedselvoorraad weer aangevuld en hoeven jullie niet op een droog broodje meer te fietsen. Ik lees af en toe een regenbui, maar gelukkig niet zo als in NL, pffff ben de regen en wind zat !
    Heel veel plezier in Maagdenburg,
    Liefs,