Weer op de hanzestadroute - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Weer op de hanzestadroute - Reisverslag uit Hildesheim, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Weer op de hanzestadroute

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

12 Augustus 2011 | Duitsland, Hildesheim

Het is al weer een tijd geleden dat jullie wat van ons hebben gehoord. WiFi is in Duitsland nog niet echt doorgedrongen vandaar dat we af en toe via de IPhone een bericht achterlaten. We zijn de afgelopen 2 dagen in Hameln geweest. Dag daarvoor hebben we nog in Hessisch Oldendorf overnacht. Hessisch is echt niets meer, vergane glorie met heel veel leegstand. Onderweg hebben we nog wel in de verte het huis van Onneke in Deckbergen kunnen zien. Dit deel van het Wesergebied is overigens erg mooi. Woensdag hebben we het een beetje rustig aan gedaan en Hameln uitgebreid bekeken. Het is nog steeds een leuk historisch stadje met allerlei soorten ratten (chocolade, brood, marsepein). Onneke herinnerde zich nog wel veel Paula niet. Donderdag zijn we naar Blomberg gegaan. Met de trein (en fiets) naar Schieder en verder op de fiets. We hebben op ons gemak het plaatsje kunnen bekijken. Het is mooier dan Hessisch maar hier is de treurnis ook toegetreden. Ook hier waren veel winkels gesloten er was er niets voor terug gekomen. Terug zijn we helemaal op de fiets teruggegaan langs een mooie afwisselende route o. a. door Bad Pyrmont. Het weer was lekker deze twee dagen, we hebben lekker op diverse terrassen kinnen zitten (met bier, kaffee mit kuchen e.d. )
Vandaag zijn we weer verder gegaan met de Hanzestadroute richting Berlijn. Deze tocht is weer veel avontuurlijker en mooier ( en minder bejaarde tegenliggers). Het boekje wat we hebben is van 1998 dus we moeten regelmatig afstappen om op de Gps te kijken. Zijn daarom maar tot Hildesheim gekomen. Het heeft vandaag veel geregend en we hadden er genoeg van.
We hebben nog ruim de tijd om Berlijn te halen waardoor we ook niet zoveel per dag moeten rijden.
Hopelijk is het weer morgen mooier.

• 12 Augustus 2011 - 14:58

Marianne Vd. Wi:

Hoi onneke en Paula!
    Wat leuk die bezichtiging van "onze" oude plaatsjes! Ik hoor het wel hopelijk allemaal weer.
    Veel goed weer en fitte spieren voor jullie tocht verder gewenst! Tot in sept.

• 14 Augustus 2011 - 16:59

Elza:

Nu jullie al een heel eind op weg zijn zie ik pas de berichten. Geweldig hoor hoe jullie door trappen
    Gaat het een beetje met het weer? Hier is het erbarmelijk. We zitten nog steeds binnen ipv lekker buiten n de achtertuin.
    Goede reis verder! Liefs Elza