Op weg naar de ratten - Reisverslag uit Petershagen, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Op weg naar de ratten - Reisverslag uit Petershagen, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Op weg naar de ratten

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

08 Augustus 2011 | Duitsland, Petershagen

De tocht naar Bremen was erg mooi en we hadden er gelukkig ook nog mooi weer bij. De altstadt van Bremen is erg mooi. We kwamen daar toevallig ook nog de mensen tegen die ook in hetzelfde hotel in Bourtange en Grossenkneten logeerden. Zij gaan ook naar Berlijn maar hun tijdsplan is wat ambitieuzer dan van ons.
We zijn vanaf Bremen de Weserradweg gaan volgen naar Hameln. Deze route is wat minder dan de hanzestadroute. De gemiddelde leeftijd die deze route volgen ligt ook hoger dan die van ons. Wij zijn ook een van de weinigen die de route Noord Zuid volgen, dat houdt in dat wij de hele dag gutentag en hallo zeggen. Het hotel in Bremen was verschrikkelijk we hebben de hele nacht niet kunnen slapen van de "bums" geluiden alsof we op de Reeperbahn zaten.
Gisteren hebben we besloten om wat vroeger te stoppen in Hoya. We hadden  een hele comfortabele kamer in een zeer efficiënt en modern hotel. Via een intercom kregen we de sleutel uit een automaat. Nog nooit eerder meegemaakt. 's Avonds gegeten in restaurant waarvan de eigenaren ruim boven de 80 waren. Eten smaakte goed maar je moest geduld hebben. Het was ook een hotel maar gelukkig was het niet open toen wij aankwamen, het interieur was sinds WOII niet meer veranderd.
Vandaag hebben we voor de eerste keer regen onderweg gehad. Een keer zelfs met onweer en hagel. Gelukkig stonden we toen net bij een bushokje. De Duitse fietshokjes zijn ideaal om te schuilen, er passen met gemak 2 fietsen bij.  In Stolzenau hebben we geluncht en we zitten nu in de gevangenis ( omgebouwd tot pension) in Petershagen. Morgen gaan we richting Hessisch Oldendorf en Deckbergen. Nog even langs huis waar Onneke gewoond heeft.

• 08 Augustus 2011 - 19:17

Hélène En Koos:

Lieve On en Paula,

Wat een mooie fietstocht maken jullie weer, maar Bremen was dus niet erg geslaagd. Voor Koos is dit erg bekend terrein(hij schildert nu een weekje op Texel). De rattenvanger ook nog gezien?
    Hoe is het met de blauwe plekken On? Geen last van tijdens het fietsen?
    Veel plezier verder met hopelijk niet teveel bushokjes om te schuilen.
    Liefs Hélène en Koos

• 08 Augustus 2011 - 19:56

Fransje:

Lieve Paula en Onneke,
    Jullie zijn al weer op pad, goed hoor!De vorige reisverslagen heb ik grotendeels gemist vanwege eigen vakantie. We waren o.a. in Oranienbaum, Wörlitz + Zwitserland.
    Geniet ervan en doe rustig aan svp.
    Fransje

• 08 Augustus 2011 - 20:04

Femmie:

Lieve On en Paula, jullie hebben alweer een hele afstand afgelegd. Het is wel erg afwisselend teneerste de reis maar ook de overnachtingen. Hoop voor jullie dat het weer een beetje mee zal zitten. On hoe gaat het,lukt het iedere dag op de fiets te zitten? Leuk via Deckbergen te gaan.Nou meiden veel plezier en voorzichtig! Liefs van Fem

• 09 Augustus 2011 - 09:48

Evert :

Hallo Paula en Onneke,

het bezoek van Onneke aan Doorwerth moet dus maar even uitgesteld worden. Goede reis verder en de groeten aan de rattenvanger in Hameln.

• 09 Augustus 2011 - 20:35

Paula N:

Lieve Paula en Onneke,
    Eindelijk jullie site gevonden. Vanaf nu ga ik iedere dag kijken! Super leuk om te lezen wat jullie meemaken. Wel erg jammer van het weer. Maar wel een belevenis om alles te fietsen en te zien.
    Paul, ik geloof niet dat London iets gaat worden, je kan wel leuk proletarisch winkelen daar zag ik op het journaal. Erg hé wat daar aan de hand is. Ook hoop ik dat je niets hebt belegd.... Wat een chaos in de Wereld. Des te meer lekker genieten dames! En voorzichtig hoor. Geen ongelukken meer. Dikke kus Paula N

• 10 Augustus 2011 - 14:43

Gonny:

Lieve On en Paula,

Geniet van jullie verhalen en heb veel bewondering voor jullie, zeg ik hier in mijn luie stoel. Hoop dat het weer beter wordt voor jullie, groetjes! en veel succes