Daar zijn we weer - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

05 Augustus 2011 | Duitsland, Berlijn

Helaas zijn onze reisverslag van gisteren niet goed opgeslagen waardoor deze niet is verstUurd. Daarom nu maar een verkorte versie van de eerste 4 dagen. We zijn afgelopen dinsdag vertrokken vanuit Stavoren. We zijn met de trein naar Enkhuizen gegaan en vandaaruit met de boot naar Stavoren. Onneke is met fiets met bepakking van de roltrap in Leiden gevallen waardoor haar linkerbeen er nu bont en blauw uitziet, enkel is helemaal opgezwollen (ja ook in Nederland zijn de liften wel eens defect).Gelukkig met fietsen heeft ze geen last. Vanuit Stavoren zijn we naar Sneek gefietst langs Hindeloopen, Workum en Bolsward.
De volgende dag zijn we naar de stad Groningen gegaan. De derde dag zijn we via Drenthe weer terug naar de provincie Groningen naar Bourtange gefietst. Je zou denken dat er in Oost Groningen niets te beleven maar niets is minder waar, het Groningse land is wonderschoon en de mensen zijn erg aardig. Bourtange is een leuk vestingstadje, we hebben gelogeerd in een voormalige soldatenhuis. We lagen wel wat krap met zijn tweeen in een bedstee. Vandaag hebben we 112 km gereden (jawel we hadden de wind dit keer mee) en zijn gekomen tot Grossenkneten. Het landschap is erg mooi en afwisselend, hier vlak bij zijn we door een oerbos gekomen.
Tot nu toe hebben we heel mooi weer gehad, alleen 's avonds en 's nachts heeft het geregend. Vandaag was het de hele dag zonnig en 25 graden.
Morgen proberen we Bremen te halen.

• 05 Augustus 2011 - 20:11

Elza:

Gelukkig weer een bericht van de 2 stoere zussen. Jullie doen het maar weer met elkaar? Doe aub wel voorzichtig!
    Wij genieten van de berichten.
    Liefs.
    Elza

• 05 Augustus 2011 - 20:16

Co:

Gelukkig hebben jullie nu een afwisselend landschap.
    Uit Praag hebben wij 2 dagen met straffe tegenwind (pal west) langs kanalen gereden.
    Ik wens jullie veel plezier. Niet teveel vallen. Ik heb nog steeds last van een gekneusde rib. Voeten zaten in de klikpedalen en er was een hypo komende.
    Dus BE CAREFUL

groeten Co

• 05 Augustus 2011 - 20:19

Hannie:

Alweer een nieuwe reis - lekker bezig!!
    Vind het weer erg leuk jullie verslagen te lezen!
    Veel plezier!
    groetjes, Hannie

• 06 Augustus 2011 - 06:00

Marianne:

Fijne fietstocht lieverds! En geniet van het Duitse landschap.
    Veel plezier in Bremen vanavond.

• 06 Augustus 2011 - 07:45

Femmie:

Hoi meiden, jullie zorgen weer voor wat leesvoer voor de thuisblijvers! On ik schrok ervan te lezen dat je bent gevallen, gaat het wel,want jij gaat maar door.Die roltrap ging je weer niet snel genoeg dus jij nam de snelste weg! Wens jullie fijne fietsdag met een zonnetje erbij en veel plezier in Bremen, ooit geweest? Liefs Fem

• 06 Augustus 2011 - 08:07

Nan:

Wat een 'feestje'maken jullie van dit jaar!
    Maar lieve Onneke, wil je wel heel blijven alsjeblieft? Snelheidsduivel op roltrap hoeft niet echt hoor.OOK niet
    op de fiets trouwens!
    Genieten van de omgeving,avonturen en elkaar en dat liefst onder een milde zon wens ik jullie van harte toe.
    Goede reis!

• 06 Augustus 2011 - 09:21

Chouw En Frans:

Gelukkig goed afgelopen On, het had erger gekund op die roltrap.
    Wij vonden Oost Groningen ook erg mooi je ziet daar zelfs de aardkromming aan de horizon. Hopelijk ook wind mee naar Bremen.

• 06 Augustus 2011 - 10:23

Marjeta:

Dat is schrikken op die roltrap. Maar gelukkig kun je door fietsen. Ja ook wij genieten zeer van jullie verhalen. Groetjes.

• 06 Augustus 2011 - 11:19

Willeke:

Jeetje On, dat is schrikken, en toen moest je nog een eindje fietsen.... wat ben je toch een stoere doorzetter.
    Laat het alsjeblieft bij blauwe plekken en gekneusde enkel. Neem alle tijd en geniet samen met Paula zo optimaal mogelijk. (Heb je je verpleegstersoutfit bij je Paul?)
    Ik volg jullie belevenissen opnieuw met plezier. Wel graag zonder ongelukken!

• 06 Augustus 2011 - 12:11

Lynn:

Het klinkt allemaal zo leuk behalve het vallen natuurlijk. Hoop alles snel beter gaat. Wil ook zulke reisjes maken maar Mat is er niet mee eens. Hou van alle verhalen. Dank jullie wel.
    Veel liefs uit Wenen, Lynn