Zondag 12 september - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Zondag 12 september - Reisverslag uit Viterbo, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Zondag 12 september

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

12 September 2010 | Italië, Viterbo

We hebben vandaag 45 kilometer gereden. Het weer is een stuk beter, nog steeds niet te warm.
We starten direct met een ferme klim, met verschillende haarspeldbochten. De terugblik op Orvieto was prachtig. De koffie onderweg wordt steeds goedkoper, vandaag kostte de cappucchino nog maar 90 cent per bak. Ook vandaag was er niet veel gelegenheid om onderweg iets te eten zodat we hebben geleefd op een zak chips en een cakeje. De weg bleef klimmen en dalen, onze kuiten zijn weer goed gespierd. We waren al vroeg in Viterbo en hebben daar eerst heerlijk op een terrasje gezeten (geen wijn gedronken). Daarna op zoek gegaan naar een hotel. Dat is nergens een probleem, we zitten nu weer in een prima hotel voor een redelijke prijs, midden in het oude centrum.Viterbo is een heel leuk plaatsje met een middeleeuws centrum, prachtige Dom uit de elfde eeuw.
Overal werden ook oldtimers geshowd. Toeristen zijn alleen maar Italianen en 2 gekke Hollandse meiden.
We kunnen vanaf hier zelfs lopend Rome nog halen. Er rest ons nog ca 80 kilometer en dan hebben we ons einddoel gehaald.

• 12 September 2010 - 17:46

Nan:

Geweldig ! Het einddoel is in zicht.Wat zal de witte wijn nu smaken!
    Maar eerst maar iets behoorlijks eten na jullie karig rantsoen van vandaag.Chips en cake is meestal net voldoende om voor de tv te hangen...
    Heel veel genieten de komende dagen!
    We duimen voor mooi weer onderweg.
    Rome, here they come!

Liefs

• 12 September 2010 - 18:50

Elly:

WAUW....wat moet dat een enorme kick geweest zijn om ROME 82 km aangekondigd te zien staan!

MOLTO COMPLIMENTI!

Dikke kussen Elly

• 12 September 2010 - 19:07

Hannie:

Tjongejonge, nog maar 80 km. Geweldig dat jullie al zo ver zijn. Ik vond het erg leuk om jullie berichtjes steeds te lezen. En wat een mooie foto´s.
    Geniet-ze van de volgende(relatief) korte etappes!
    groetjes, Hannie

• 12 September 2010 - 19:21

Marion En Co:

Hoi On en Paula,
    Net jullie verslag binnen gekregen en gelezen.
    In gedachten fietsen we met jullie mee en stiekem vragen wij ons af of wij de klimmetjes ook zouden kunnen halen. Volgens ons genieten jullie optimaal.
    Rome, here they come!
    Dikke kus uit Raamsdonksveer

• 12 September 2010 - 19:26

Hélène En Koos:

Geweldig On en Paula!!
    Ga toch maar fietsend naar Rome hoor.
    Blijf goed voor jullie zelf zorgen hè, want Rome is nu bijna in zicht.
    Succes met de laatste loodjes!
    Liefs, Koos en Hélène

• 12 September 2010 - 20:19

Willeke:

nog maar 82 km., dat moet vleugels geven! Ik vind dat jullie op zijn minst een medaille verdienen. Chapeau!
    Fietsen jullie nog even langs Tarquinia om daar de sarcofagen van de Etrusken te bekijken.... nu je toch in de buurt bent.... Of gaat het linea recta naar Rome?
    Hoe dan ook, geniet intens van deze laatste etappe van jullie interessante, geweldige tocht.
    Straks weer in een bewoonde wereld met al het hectisch gebeuren dat daar bij hoort; dat zal even wennen zijn, maar in Rome zal dat wennen niet veel tijd kosten!
    Lieve Paula en Onneke, blijf genieten.
    Liefs en XX

• 13 September 2010 - 17:36

Inge:

HOi On,
    Wat leuk om dit te lezen. Ik zie dat jullie al een heel eind op weg zijn. Stoer hoor! Veel plezier nog verder en genietse.

liefs,
    Inge

• 14 September 2010 - 09:06

Jos:

Hoi On en Paul,

Wat geweldig dat jullie het toch maar gefikst hebben om zover te komen.
    Tot nu toe moet dit voor jullie toch wel de tocht der tochten zijn geweest.
    Geniet nog maar heerlijk
    van Rome. Het is toch wel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Groetjes vanuit een zwaar bewolkt en regenachtig Amsterdam.
    Jos

• 14 September 2010 - 15:06

Karin :

Lieve Onneke en Paula,
    Hoplijk zijn jullie goed aangekomen op de Aventino en aan het uitrusten in hotel Anselmo. Geniet van Rome!
    Wij zijn onder de indruk van jullie dappere prestatie.
    Veel liefs,
    Ben & karin

• 14 September 2010 - 16:00

Elza:

Helemaal Top hoor. Ik doe het jullie echt niet na en daarom beworder ik dit zo. Wij gaan vrijdag aan om GRiekenland avontuur beginnen.
    Geniet van de mooie stad Rome.
    Liefs.

• 14 September 2010 - 16:38

Willeke:

...una storia piccolo.....
    " ...en vele eeuwen later, in het jaar 2010, reden twee vrouwspersonen van over de Alpen op tweewielige stalen strijdwagens de stad Rome binnen - zij kwamen met vreedzame bedoelingen.
    Tifosi uit de Lage Landen juichten hen toe vanachter hun kijk- en schrijfdozen en zij werden overladen met lofuitingen en denkbeeldige lauwerkransen.. "

On en Paula: -bestemming bereikt-. Van harte proficiat met deze grootse prestatie.