Zaterdag 11 september - Reisverslag uit Orvieto, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 september - Reisverslag uit Orvieto, Italië van Paula en Onneke Fruytier - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 september

Door: paulaonneke

Blijf op de hoogte en volg Paula en Onneke

12 September 2010 | Italië, Orvieto

We kunnen ons vanaf nu permitteren om ca 50 km per dag te rijden en zullen dan deo volente Rome dinsdagmiddag bereiken.
Vandaag een hele mooie tocht gefietst. Hebben een lagere alternatieve route genomen met onverharde paden. Veel steile klimmetjes en afdalingen die we hebben moeten lopen. De uitzichten waren magnifiek. Gezien onze ervaringen van gisteren hebben we veel prioviand meegenomen, heerlijke baquettes met ham, kaas en tomaten.
We waren al redelijk op tijd in Orvieto waar we met de funiculaire naar de oude bovenstad zouden gaan. Helaas maar waar, de funiculaire zou het maandag pas weer doen. De ongeinteresseerde kaartjesverkoper deed voorkomen alsof we met fiets de bus in konden. Hebben we maar niet gedaan. Prima hotelletje vlakbij genomen en later met de bus naar boven gegaan.
Werkelijk een prachtig stadje in een schitterende omgeving.
Nadat we twee wijntjes hadden genuttigd (Orvieto is beroemd om zijn witte wijn) hebben we lekker gegeten. Daarvoor hadden we nog de kathedraal bekeken. In het restaurant hadden ze ons favoriete bier maar helaas waren we al aangeschoten van de witte wijn.
Dit soort dorpjes zijn op de fietstocht veel leuker om te bezoeken dan die grote massale toeristensteden.

Verslag uit: Italië, Orvieto

Zondag 12 september

Zaterdag 11 september

Vrijdag 10 september
Paula en Onneke

Wij zijn Paula en Onneke, 2 zussen en gaan elk jaar op de fiets op vakantie. We hebben inmiddels al veel bestemmingen op de fiets bereikt. We zijn al naar de Middellandse Zee gefietst, naar Wenen, Barcelona, Berlijn en Rome.

Actief sinds 07 Aug. 2010